domingo, 16 de enero de 2011

CONVERSA NOCTURNA 21

AMIGA: Ja estàs una altra vegada veient tele-escombraries?

ELLA. No és tele-escombraries. És una pel·lícula Disney. M'encanta la Bella dorment. Sempre he somiat que em desperten amb un petó.

AMIGA. Escombraries! No sé què li veus a aquest model de dona que ens transmet: passives, submisses i insípides. O no veus que l'estat ideal que ens mostra és el comatós, preferiblement desafiant les lleis de la descomposició en un taüt de cristall, o catalèptiques?

ELLA. Doncs a mi m'agraden les històries de princeses.

AMIGA. Clar, així ja entenc que tinguis el nuvi que tens. T'han fet creure que per tenir un príncep blau has de ser bona, maca, passiva, virginal, comatosa, abnegada i dolent. Vomitiu.

ELLA. Això és perquè no has trobat al teu home ideal.

AMIGA. Mira bonica, no té res a veure amb tenir parella. El missatge de Disney és clar. El que importa és que siguis maca, bona, submissa, abnegada, materialista i que acceptis les regles del joc. I sincerament, no m'agrada que t'empassis aquest conte. Vius en un món fantàstic de castells, fades, somnis humits de necrofília, teteres cantants, ratolins que cusen, catifes voladores i bruixes que s'autodestrueixen.

ELLA. Es nota que has perdut la màgia. És només un joc de nens. No fa cap mal a ningú.

AMIGA. (canta)"Algún día mi príncipe vendrá corriendo" Però li preocupa al príncep si ella es correrà? No, però aquest doble sentit no ho entenen els nens, a què no?

5 comentarios:

Guspira dijo...

Interessant... Jo, a banda de veure-hi un caire submís als contes infantils també n'hi veig un altre d'eròtic i si no, jutja tu mateix... en pinxo li va dir al panxo: vols que et punxi amb un punxó? I en panxo li va dir al pinxo: punxa'm però a la panxa no!
:D Que tinguis una bona setmana!

Helena Bonals dijo...

Doncs no li ho preocupa al príncep això, és més que evident! Això de comatosa, que ben trobat.

Joana dijo...

Molt bona la conversa entre les dues amigues. Seria difícil que una desperte a l'altra dels esteotips tan predeterminats de la factoria disney, però almenys que ho intente!!!

Cenicienta dijo...

M'encanta!!!!! com acabarà?? a mi també m'agraden les històries de princeses, el meu príncep blau sí es preocupa del gaudi de la seua princesa

Dorothy dijo...

Els contes clàssics han fet molt de mal a les expectatives de les dones de la meua generació, però... Són tan macos! Jo, em sap mal dir-ho, però vull el conte Disney.